Jak Nie Podjadać Między Posiłkami?

Podjadanie miedzy posiłkami to chyba jeden z największych problemów ludzi, którzy chcą schudnąć. Człowiek mógłby się trzymać diety i jeść np. 3-5 posiłków dziennie, ale te podjadanie… A to batonik, a to kilka słonych paluszków, a to kawałek ciasta, które zostało z imienin. Okazji i powodów do podjadania są setki. Tak samo jak i kalorii, które są w takich przekąskach.

Dlatego postanowiłem, że napiszę praktyczny tekst o tym, jak nie podjadać między posiłkami. Pokażę Ci kilka sprytnych trików, dzięki którym uda Ci się uniknąć podjadania, a dodatkowo jeszcze nauczę Cię co zrobić, aby podjadanie przyniosło Ci pożytek.

Zanim jednak przejdziemy do różnych sposobów, jak nie podjadać, chcę Ci coś pokazać. W bardzo prosty sposób możesz ograniczyć podjadanie, gdy dopada Cię nagły atak głodu.
Bardzo prosty sposób na podjadanie – wręcz banalny

Jaki to sposób? Medytacja, joga, hipnoza a może żelazna siła woli mnicha tybetańskiego? NIE. Wystarczy zwykła guma do żucia.

Zwykła guma do żucia wystarczy, żeby zaspokoić chęć na jedzenie. Wystarczy, że zaczniesz żuć i już po kilku minutach Twój organizm zacznie skupiać się na smaku i żuciu gumy, a przez to nie będziesz mieć ochoty na przekąskę. Dodatkowo jeśli żujesz gumę o mocnym miętowym smaku, to nawet jeśli na coś się skusisz, to będzie to gorzej smakowało (trochę jak po myciu zębów), więc tyle nie zjesz.

A to jeszcze nie wszystko. Dzięki gumie do żucia poprawiasz higienę jamy ustnej. Pomagasz pozbyć się resztek jedzenia z zębów i zapobiegasz próchnicy. Jakby tego było mało, żucie gumy pomaga rozładować stres i pozbyć się napięcia (wiele osób w przypływie stresu zaciska szczęki), a wiadomo, ze często przez stres sięgamy po jedzenie.

Następnym razem, kiedy zachce Ci się „czegoś słodkiego” albo przyjdzie Ci ochota na inną przekąskę, wyciągnij gumę i żuj. Wybierz smak, który będzie intensywny ale na tyle smaczny, żeby zaspokoić kubki smakowe. Gwarantuję Ci, że jeśli tylko zaczniesz stosować tą prostą radę przynajmniej dwa razy dziennie, to już znacząco ograniczysz podjadanie między posiłkami, a co za tym idzie, zjesz mniej kalorii.
Skutecznie sposoby, jak nie podjadać miedzy posiłkami?
1.Prowadź dzienniczek odżywiania

Zapisuj wszystko, co zjadasz, w tym o której godzinie i jaki tobie towarzyszył nastrój. Dzięki temu będziesz miała kontrolę nad ilością spożywanego jedzenia i łatwiej będzie ci zrezygnować z kolejnej przekąski. Pamiętaj jednak, żeby być szczerym, bo inaczej tracisz tylko czas. Jeśli naprawdę będziesz zapisywać to, co jesz to przekonasz się ile i gdzie najwięcej podjadasz. A kiedy będziesz wiedzieć gdzie popełniasz błędy, to będziesz wiedzieć jak temu zarazić.
2. Uważaj na nudę

Jaki jest przepis na gwarantowane bezsensowne objadanie się np. chipsami przed telewizorem? Wystarczy, że nie masz co robić, wystarczy, że się nudzisz, a bardzo szybko znajdziesz wymówkę, żeby coś zjeść. Przyczyną podjadania, może być reklama apetycznego jedzenia. Z braku innego zajęcia, więc zaczniesz o tym myśleć, a od myślenia do jedzenia już niedaleka droga.

Znajdź sobie jakieś hobby, zajęcie, które sprawi Ci przyjemność. Dzięki temu jedzenie nie będzie sposobem na spędzenie czasu i dobre samopoczucie.
WAŻNE: Zatrzymaj lawinę myśli

Masz tak czasami, że robiąc coś, jedna myśl cię rozproszy i zmienia się później w lawinę przemyśleń, wspomnień myślenia o „niebieskich migdałach”. Pamiętam dobrze jak wystarczyła mi jedna myśl np. o długopisie, który taki sam ma mój kumpel, aby się całkowicie rozproszyć i np. oderwać pracy. Nazywam to efektem lawiny.

Czasami jedna myśl, jedno skojarzenia, jeśli nie będzie zatrzymane może się zmienić w ogromnie rozpraszającą Twoją uwagę siłę. Tak samo może być z jedzeniem. Jeśli przez moment przyjdzie Ci na myśl, że chcesz coś zjeść. Gdy zaczniesz o tym myśleć coraz bardziej i bardziej. Zaczniesz wyobrażać sobie, co dobrego ostatnio jadłeś i co na obiad w domu, to wtedy bardzo trudno będzie Ci się powstrzymać od myślenia o jedzeniu. W rezultacie sięgniesz po przekąskę, bo po takich spożywczych przemyśleniach, na 100% zachce Ci się jeść i ciężko będzie się powstrzymać.
Jak temu zaradzić?

Najlepiej jeśli zdusisz myśl o jedzeniu w samym zarodku. Jeśli przyjdzie Ci na myśl jedzenie, zacznij natychmiast myśleć o czymś innym. Pomyśl o czymś przyjemnym, o wakacjach, ulubionym hobby itp. Z drugiej strony, możesz w ogóle przestać myśleć i znowu skupić się, na tym co przed chwilą robiłeś.
3. Gdy poczujesz ochotę na ‘małe co nieco’, wyjdź na spacer, albo wypij szklankę wody.

Kiedy tylko zaczniesz czuć łaknienie, najlepiej jest działać natychmiast, zanim jeszcze głód się nasili. Zacznij wtedy robić coś, co odwróci Twoją uwagę. Jeśli np. miałeś odnieść gdzieś dokumenty w pracy, zrób to. Jeśli musisz wykonać ważny telefon, to również będzie świetny sposób, żeby Twój umysł, przestał myśleć o jedzeniu. Cokolwiek co odwróci Twoją uwagę od jedzenia, będzie wskazane.
4. Popraw sobie humor

Jeśli czujesz się źle, smutno, masz depresję i tylko jedzenie Ci pomaga, to jest to poważny problem. Jedzenie nie stanowi żadnego rozwiązania kłopotów, a je tylko zagłusza. Rozumiem, że czasami człowiek ma doła i chce zjeść coś dobrego. Jest to zupełnie normalne.

Jednak taka sytuacja nie powinna się zdarzyć częściej, niż raz/dwa na miesiąc. Jeśli Tobie zdarza się podjadać z powodu złego samopoczucia albo stresu, to musisz z tym jak najszybciej zacząć walczyć. Im szybciej tym lepiej. Może trzeba pogadać z jakimś specjalistą, albo bliską Ci osobą. Czasami jedna rozmowa może rozładować napięcie i bardzo Ci pomóc. W każdym razie nie można tolerować sytuacji, gdzie jesz, aby zabić stres albo żeby poprawić sobie humor.
5. Wyczyść dom z przekąsek

Usuń z szafek i lodówki wszystkie niezdrowe przekąski. Zastąp je świeżymi i suszonymi owocami, orzechami i pestkami. Jeżeli musisz podjadać coś przed telewizorem, zaopatrz się w dozwolone przekąski z listy poniżej.
Innymi słowy zrób porządek

Jeśli palacz nie ma papierosów, to nie pali. Jeśli alkoholik nie ma alkoholu, to nie pije. Jeśli nie będziesz mieć nic do podjadania (chipsy, batony, cukierki lub jakiekolwiek inne niezdrowe jedzenie, które lubisz), to zwyczajnie nie będziesz podjadać.

Pisałem o tym już wielokrotnie, ale odchudzanie i zdrowa dieta zaczynają się w sklepie. Jeśli nie kupisz nic kalorycznego, to nie zjesz nic kalorycznego. Jeśli nakupujesz sobie „przekąsek” to je będziesz jeść. Proste i logiczne.
Więcej rad, jak nie podjadać

– Częste picie skraca… podjadanie. Jeśli zachce Ci się podjadać, to może, dlatego że chce Ci się… pić. Tak dokładnie. Czasami organizm myli sygnały dotyczące głodu z pragnieniem. Dlatego, jeśli będzie Ci się chciało jeść miedzy posiłkami, to napij się wody. Szklanka albo dwie wody na pewno nie zaszkodzą, a z pewnością ograniczą uczucie głodu, a być może nawet całkiem je stłumią.

– Najlepszym sposobem, żeby uniknąć podjadania między posiłkami jest prawidłowe odżywianie się. Jeśli jesz odpowiednio przygotowane posiłki, które sycą na długie godziny, a nie tylko zapychają Cię kaloriami i cukrem, to nie będzie Ci się chciało tak bardzo podjadać.

– Twoim największym posiłkiem powinien być wczesny obiad albo, jak kto woli lunch. Nasz organizm jest tak zaprogramowany, że najwięcej pożywienia potrzebuje w środku dnia. Od tego momentu powinno się już jeść mniej. Na pewno też lepiej unikać jedzenia dużych posiłków wieczorem. Głownie, dlatego że czekanie na ostatni posiłek wzmaga apatyt i jednorazowo zjesz dużo więcej, niż Ci potrzeba.

– Jeśli już zachce Ci się przekąski i nie masz szans, żeby się powstrzymać przed podjadaniem, to zjedz przynajmniej coś zdrowego. Nie muszę chyba nawet tłumaczyć Ci dlaczego jabłko będzie lepszym wyborem, niż paczka chipsów czy baton. Pamiętaj, że po zdrowym jedzeniu też poczujesz sytość.

– Pamiętaj, że jeśli liczysz na swoją silną wolę i że jakoś to będzie z odchudzaniem, to najprawdopodobniej, poniesiesz klęskę. Jeśli zachce Ci się jeść, żuj gumę. Jeśli nie pomaga, napij się wody. Jeśli dalej nic nie działa, to zjedz którąś z tych zdrowych przekąsek:

– 1 mały banan, pokrojony na plasterki
– mała kiść winogron (ok. 150 g)
– 1 jabłko, pokrojone na ósemki
– 3 owoce kiwi
– 1 gruszka
– 3 brzoskwinie lub nektarynki, pokrojone na ósemki
– 3 mandarynki, obrane i podzielone na cząstki
– 1 pomarańcza, obrana i podzielona na cząstki
– garść dowolnych orzechów niesolonych
– orzechów laskowych, włoskich, migdałów, brazylijskich
– garść pestek dyni i nasion słonecznika
– garść suszonych owoców: jabłek, moreli, gruszek, rodzynek, daktyli, fig lub śliwek
– 4 małe kostki gorzkiej czekolady
– 1 małe opakowanie sezamków
– kilka orzechów w czekoladzie
– 2 wafle ryżowe pełnoziarniste w polewie z gorzkiej czekolady
– 2 kromki pieczywa chrupkiego z sezamem

Więcej przeczytasz tutaj:

moctivin jak stosować I sliminazer skutki uboczne I audioxen allegro I bioxyn tabletki cena