Jak powstała marka Victoria's Secret i co stoi za jej sukcesem?

Z pewnością znana i rozpoznawalna marka Victoria's Secret nadała bieliźnie nowego wymiaru.  Przestała być ona przykrym obowiązkiem, ukrywanym pod warstwą ubrań, a stała się częścią garderoby, którą kobiety pokochały. Seksowna, wygodna i pożądana przez mężczyzn jest po dziś dzień numerem jeden. Dodatkowego smaczku nadały Victoria's Secret jej słynne, niezapomniane pokazy mody, które można śmiało okrzyknąć mianem legendy.

Jak założyciel Victoria's Secret wpadł na stworzenie nowej marki?

Bielizna była przez wiele lat tematem tabu i niekoniecznie kojarzyła się z seksapilem. Młody Roy Raymond chciał kupić bieliznę, która miała być podarunkiem dla jego żony. Wstąpił do butiku, ale miał olbrzymi kłopot z wyborem i zakupem. W dużej mierze było to spowodowane zakłopotaniem ekspedientek, a sam wybór nie był zbyt interesujący.

Roy pomyślał o stworzeniu butików z bielizną, które będą miejscem, gdzie jednakowo dobrze czuć będą się Panowie oraz Panie. Sama nazwa marki nawiązuje do angielskiej królowej Wiktorii. Intencją Raymonda było uświadomienie każdej kobiecie, że bez względu na swój status materialny i społeczny, może posiadać śliczną bieliznę. Wnętrze pierwszego butiku, otworzonego w 1977 roku w miejscowości Stanford, było umeblowane na wzór stylu wiktoriańskiego. O dobre samopoczucie Panów zadbano nie tylko przez design, ale także przez kontaktowe ekspedientki. W odróżnieniu od dotychczasowych standardów ochoczo tłumaczyły mężczyznom wszelkie zawiłości.

Jak skończył  założyciela marki Victoria's Secret?

Pierwotnie nic nie wskazywało na niezwykły sukces, który osiągnęła marka. Po pierwszych sławie nadeszły jednak gorsze lata. Być może kłopotem było skoncentrowanie się na męskiej klienteli, bez troski o towar. Damska bielizna powinna spełniać oczekiwania kobiet. Na tym aspekcie skupił się kolejny właściciel Victoria’s Secret – Leslie Wexner. Energiczny biznesmen kupił firmę w 1982 roku za zaledwie milion dolarów. Zmiana polityki firmy była autentycznym strzałem w dziesiątkę. Niestety Rayowi Raymondowi dalej się nie układało, ogłosił krach kolejnej firmy, rozpadła się jego rodzina. Finalnie, w 1993 roku popełnił samobójstwo.

Jak pokazy mody wpłynęły na sukces marki Victoria’s Secret?

Właściciel Victoria’s Secret postawił na bardziej damski wystrój sklepów. Jednak kluczem do sukcesu okazały się popularne modelki noszące bieliznę marki. Gwiazdy przyniosły Victoria’s Secret kolosalny rozgłos oraz astronomiczny sukces. Podtrzymywany jest on dzięki corocznym pokazom kolekcji. „Victoria’s Secret Fashion Show” pierwszy raz zorganizowane zostało w 1995 roku. 4 lata później pokaz został wyemitowany na żywo w telewizji oraz wyświetlony na Times Square w Nowym Jorku. Tym sposobem seksowna bielizna na stałe zagościła w świecie mody.

Bielizna Victoria's Secret jest najbardziej popularną marką na świecie, zarabiającą krocie. Z potrzeby jednego mężczyzny, który nie mógł kupić żonie bielizny, powstał gigant, który uwielbiają zarówno kobiety, jak i Panowie. W ciągu 10 lat istnienia pokazów na wybiegach można było podziwiać prawdziwe gwiazdy. Butiki otwierane są na całym świecie, a ekspansja firmy nie maleje. Wielka szkoda, że Raymond nie doczekał czasów tak wielkiej świetności firmy, którą stworzył, zapożyczając się na pierwsze sklepy z bielizną.

Informacje:
Ocena:
0.00/0
Oceń Artykuł:

Komentarze 1

Wydałam już tyle kasy na bieliznę tej marki i nadal mi mało.

2022-04-22
0 0

Arykuły w kategorii Moda i uroda